CLAIREFONTAINE, CZĘŚĆ III - TEST PAPIERÓW DO AKWARELI: FONTAINE, ETIVAL, CARDINAL, FLAMBOYANT 0

Ostatnio opisaliśmy papiery do akwareli od Clairefontaine (wpis znajdziecie >>TUTAJ<<), a dzisiaj prezentujemy wyniki testu tych papierów. Przygotowaliśmy zestawienia, dzięki którym można porównać różnice w fakturze papieru i sprawdzić jak zachowują się na nich farby. Poniżej znajdziecie również nasze spostrzeżenia na temat papierów oraz to, co zaobserwowaliśmy podczas testu. 

 

W teście wzięło udział aż 17 różnych papierów z serii FONTAINE, ETIVAL, CARDINAL i FLAMBOYANT. 2 papiery są dwustronne (czarny Etival i Cardinal) stąd mamy 19 próbek. Farby nakładaliśmy techniką mokre na suche oraz mokre na mokre. Farby akwarelowe, jakie wykorzystaliśmy to kolor 225 - Phthalo Blue z palety Roman Szmal Aquarius Adam Papke (do papierów białych) oraz 1290 - Mystic Colour z palety Fine Tec Pearlescent Colours (do papierów czarnych). 

CLAIREFONTAINE - TEST PAPIERÓW DO AKWARELI - LEGENDA


 

1. PAPIERY CLAIREFONTAINE, SERIA FONTAINE

Papiery Fontaine to zdecydowanie propozycja dla profesjonalistów i artystów najbardziej wymagających. Wszystkie papiery od Clairefontaine cechuje najwyższa jakość, jednak to właśnie Fontaine ustawilibyśmy na pierwszym miejscu. W serii Fontaine znajdują się trzy papiery wyróżniające się na tle pozostałych. Pierwszy z nich to Grain Satine, gdyż jest to najgładszy papier spośród wszystkich papierów do akwareli Clairefontaine. Dwa pozostałe to Grain Fin 640g i Grain Torchon 535g - obydwa są grube, sztywne i potrafią przyjąć bardzo duże ilości wody, można powiedzieć, że wręcz ją piją. 

 

Na zdjęciach poniżej, kolejno od lewej papiery Fontaine:
rząd 1: Grain Nuageux 300g ■ Grain Satine 300g ■ Grain Demi-Satin 300g,
rząd 2: Grain Fin 300g ■ Grain Fin 640g ■ Grain Torchon 300g,
rząd 3: Grain Torchon 535g.

CLAIREFONTAINE - TEST PAPIERÓW DO AKWARELI - FONTAINE

 

Na zdjęciach poniżej, kolejno od lewej papiery Fontaine:
rząd 1: Grain Nuageux 300g ■ Grain Satine 300g ■ Grain Demi-Satin 300g,
rząd 2: Grain Fin 300g ■ Grain Fin 640g ■ Grain Torchon 300g,
rząd 3: Grain Torchon 535g.

CLAIREFONTAINE - TEST PAPIERÓW DO AKWARELI - FONTAINE


 

2. PAPIERY CLAIREFONTAINE, SERIA ETIVAL

Etival to bardzo zróżnicowana seria papierów wysokiej jakości. Znajdziecie wśród nich papiery studyjne - Etival Study, papiery czarne  - Etival Paper Noir, oraz papiery o najbardziej wyraźnej i ziarnistej oraz przyciągającej wzrok fakturze - Etival Grain Classic. Jeśli przyjrzycie się zdjęciom, zauważycie, że papiery o gramaturze 200g mają większą tendencję do wyginania pod wpływem wody (czego oczywiście można się było domyślić), jednak taki efekt pojawi się również w przypadku papierów o niższej gramaturze, innych producentów. Na szczególną uwagę zasługuje dwustronny papier czarny Etival Paper Noir. Po jego jednej stronie mamy powierzchnię Grain Fin, po drugiej Grain Torchon. Papier niesamowicie podbija kolory farb perłowych. 

 

Na zdjęciach poniżej, kolejno od lewej papiery Etival:
rząd 1: Grain Classic 200g ■ Grain Classic 300g ■ Grain Fin 200g,
rząd 2: Grain Fin 300g ■ Study, Grain Fin 200g ■ Study, Grain Fin 300g,
rząd 3: Grain Torchon 300g ■ Paper Noir, Grain Fin 300g ■ Paper Noir, Grain Torchon 300g.

CLAIREFONTAINE - TEST PAPIERÓW DO AKWARELI - ETIVAL

 

Na zdjęciach poniżej, kolejno od lewej papiery Etival:
rząd 1: Grain Classic 200g ■ Grain Classic 300g ■ Grain Fin 200g,
rząd 2: Grain Fin 300g ■ Study, Grain Fin 200g ■ Study, Grain Fin 300g,
rząd 3: Grain Torchon 300g ■ Paper Noir, Grain Fin 300g ■ Paper Noir, Grain Torchon 300g.

CLAIREFONTAINE - TEST PAPIERÓW DO AKWARELI - ETIVAL


 

3. PAPIERY CLAIREFONTAINE, SERIE CARDINAL I FLAMBOYANT

Papier Cardinal to propozycja dwustronna, z jednej strony mamy powierzchnię Grain Fin, a z drugiej Grain Torchon. To świetne rozwiązanie, ponieważ decydując się na jeden papier możemy uzyskać prace o dwóch różnych wykończeniach. Papier Flamboyant to taka perełka w kolekcji Clairefontaine. Ma niesamowicie oryginalną i ciekawą fakturę - surową, reliefową, przyciągającą wzrok. Jego zaletą jest też duża chłonność wody - w porównaniu do innych papierów 300g jest w stanie przyjąć jej trochę więcej. 

 

Na zdjęciach poniżej, kolejno od lewej papiery:
rząd 1: Cardinal Grain Fin 300g ■ Cardinal Grain Torchon 300g ■ Flamboyant 300g.

CLAIREFONTAINE - TEST PAPIERÓW DO AKWARELI - CARDINAL I FLAMBOYANT

Na zdjęciach poniżej, kolejno od lewej papiery:
rząd 1: Cardinal Grain Fin 300g ■ Cardinal Grain Torchon 300g ■ Flamboyant 300g.

CLAIREFONTAINE - TEST PAPIERÓW DO AKWARELI - CARDINAL I FLAMBOYANT


 

Na koniec, w ramach podsumowania, przygotowaliśmy jeszcze naszą własną klasyfikację papierów do akwareli Clairefontaine, która może okazać się dla Was przydatna przed dokonaniem zakupu. 

 

  • Papier najbardziej oryginalny: FLAMBOYANT, ETIVAL GRAIN CLASSIC
  • Papier, który się nie wygina (jest w stanie przyjąć dużą ilość wody): FONTAINE GRAIN FIN 640g, FONTAINE GRAIN TORCHON 535g
  • Papier, który uwidoczni najmniejsze szczegóły (jednocześnie najmniej wybaczalny): FONTAINE GRAIN SATINE
  • Papier delikatny, podkreślający subtelność dzieła: FONTAINE GRAIN NUAGEUX, FONTAINE DEMI-SATIN
  • Papier dla niezdecydowanych (papier 2 w 1): ETIVAL PAPER NOIR, CARDINAL
  • Papier nie-biały: ETIVAL PAPER NOIR
  • Papier najbielszy : ETIVAL GRAIN CLASSIC 300g
  • Papier studyjny: ETIVAL STUDY
  • Papier klasyczny, wysokiej jakości: FONTAINE GRAIN FIN, FONTAINE GRAIN TORCHON
  • Po prostu fajny papier do akwareli w rozsądnej cenie: ETIVAL GRAIN FIN i GRAIN TORCHON, ETIVAL STUDY, CARDINAL

 

NA ZAKUPY W SWIATARTYSTY.PL

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl